fredag 20 november 2009

God Jul!!

Ja, jag vet det är bara november men man måste väl ta tillfället i akt när man känner inspiration.
Har länge sett alla dessa bokstäver i inredningstidningar och till slut slog tanken mig att göra dem själv.
Eftersom vår skrivare gett upp sen en tid så fick jag vackert rita upp bokstäverna "The old way".
Med hjälp av rutsystem och reklam blad att se textformatet på så funkade det om än tidsödande.
Lånade min käre sambos sticksåg och provade mig fram.
Visst, de är lite krokiga och sneda men jag får skylla på att det ger en mer äkta känsla... eller...


Det här J:et blev en av de bättre med den lite nötta "locken


Och här är de färdiga,vitmålade med lite avskavd färg. Tror inte jag hittat rätt plats för dem ännu men vi får väl se.Bokstäverna har en höjd på 21cm.
Vid intresse av bokstäver gör jag dem för 25kr/st




Här är de omålade, råa bokstäverna

Inga kommentarer: